Bulgaria is overrated

12 Jul

 De departe, Bulgaria este o tara de lumea a 3-a care se dezvolta insa durabil, bazandu-se pe ce stie si poate: agricultura, turism, energie alternativa. Culmea, astea sunt si domeniile cele mai potrivite intr-o lume plina de poluare si oameni stresati.

piscinaDar sa lasam generalitatile si sa incepem povestea unei “mini-vacante” la Nisipurile de Aur (Zlatni Piasatsi).

Perioada: 3-7 iulie 2009, Hotel LTI Berlin Golden Beach 4* all inclusive light, 368euro/camera dubla, adica 1500 lei. Transport: masina proprie.

Drumul pe care l-am ales a fost Bucuresti – Mangalia – Nisipurile de Aur, aprox 360 km. Benzina ne-a costat vreo 200 lei, si am mai platit o taxa de drum de 6 euro. Drumul este f ok, in trafic se sta intre Cernavoda si Eforie Sud, in functie de ora/zi a saptamanii. Ca si traseu, nu aveti cum sa va rataciti, tineti directia Varna, iar cand ajungeti la Balchik, intrati in el si luati-o spre Albena, nu conteaza pe unde, ajungeti sigur:P

Pe la bulgari sosea de 2 benzi, cam pustiu, va mai intalniti poate cu niste masini de Romania sau agricole de-ale lor.  Ce mi-a placut au fost morile de vant si campurile de floarea soarelui (de 2 ori mai mare decat la noi!). Timp total, in jur de 5 ore am facut.

Cazarea a fost ok, cum ne asteptam de altfel, amplasat pe plaja, piscina marfa. Singurele chestii aiurea au fost ca a trebuit sa platim parcarea si sezlongurile la piscina/plaja. Nu erau scumpe dar noi am luat all inclusive tocmai pt a evita astfel de cheltuieli. Hotelul avea si o sala de fitness dar cam pricajita, cateva aparate si alea nu tocmai functionale:)

Ar mai fi de spus ca hotelul este situat in capatul linistit al statiunii, departe de magazine, cluburi, baruri, nemti beti:)) Evident, statiunea este un fel de Mamaia, se strabate si pe jos sau cu trenuletul.

Mancarea era bulgareasca, adica ingrediente locale care pe mine nu m-au cucerit. Sa zicem ca micul dejun si cina au fost in regula, aveai de unde alege, insa pranzul era penal. Ei au zis all inclusive light si light asta insemna ca ne dau sandvisuri, pizza, supa si spaghetti. Si asta in fiecare zi, aceleasi naspete. Pot spune doar ca noi avem mancare f buna si de calitate superioara fata de a lor.

Cert este ca all inclusive are si avantaje dar si dezavantaje. Era super ca aveam totula sigurat deci nu ne stresam unde si ce sa mancam, bauturile erau si ele incluse. Partea proasta consta in faptul ca daca mancam la restaurante era mai bun si mai ieftin.

Distractii erau destule, ieftinute adica niste cluburi mai fita decat Bamboo te invitau sa mananci o prajitura si sa bei o cafea cu echivalentul a 10 lei 😀 Si o mie de coktail bar-uri, ca asta bea lumea in vacanta, nu? preturi intre 8 si 20 de lei. Mi-a placut barul din turnul Eiffel, cel indian, si mai erau unele cu piscina, dansuri..un fel de mini Las Vegas, ce sa mai.

umbrelute  mini-golf  eiffel  bila  plaja nudisti  mori de vant

Cat despre plaja, era curata, nisipoasa si fierbinte:) Intrarea in apa se face cam abrupt, dar am gasit noi un loc in care era mai ok, deci nu ne plangem de asta. Si da, au si ei alge, putine, dar au.

Concluzia mea a fost ca am platit sa stam la hotel pe plaja, si ca desi comparativ cu preturile de la noi, am gasit oferta buna, daca stai la o vila ceva pe litoral 4 nopti te costa mult mai putin si ai si satisfactia de a arunca banii pe ce ai tu chef. La un scurt calcul cazare in RO 400lei plus mai cheltuiesti sa zic 800=2*100 pe zi*4(boierie), plus 100 benzina da 1300…noi am dat 2000 in total.. hmm, pe mine ma pune pe ganduri.

Rezultat final, data viitoare imi voi cheltui banii pe tari mai civilizate!

13 Responses to “Bulgaria is overrated”

  1. Laly 13 July 2009 at 12:59 pm #

    Si distractia? Cum a fost?

  2. Lavy 13 July 2009 at 1:00 pm #

    pai am scris si despre asta:)))

  3. Cristian Popa 13 July 2009 at 2:06 pm #

    All inclusive asta, e cum mergeau parintii nostri la mare pe vremea spanzuratului. Adica, cu bilet! Nu te durea decat ce mai savurai pe plaja: un cico, o berica, o poza cu maimuta! Pacat ca nu stim sa ne vindem… Turismul! Nutzi, poate stie… sa se vanda, dar nicidecum sa vanda!

  4. lavy 13 July 2009 at 2:15 pm #

    nu e vb de vanzare..ca se vinde singur daca e de calitate! of..asa ma doare pe mine sufletul cand vine vb de turism cum l-a durut pe Andy cand s-a intors in tara! de, eu sunt mai patrioata…

  5. OMU 13 July 2009 at 5:25 pm #

    Si eu am fost la Nisipurile de aur, mi/a placut curatenia si parca as fi jurat ca ma aflam cam in civilizatul Occident. ulterior mi/am explicat : statiunea este in mare parte patronata de germani ( asa se explicau si turistii varstnici) ce vb. germana. Precizez ca m/am dus la masa si dupa bauturi reci lasand prosoape, haine, umbrela , colac etec. si la intoarcere LE/AM GASIT TOT ACOLO. Nu mi/a placut faptul ca intrai brusc in apa de peste 1,40 metri, iar valurile erau multe, puternice si inalte eu neavand nici minimul cunostiintelor necesare supravietuirii in apa. Nisipul frumos, cam granulat si nici macar nu ascundea chistoace sau seminte ca la noi. DE CE OARE??????

  6. Ionut 13 July 2009 at 9:19 pm #

    mie nu mi se pare ca ai dat mult pentru ce ai primit, chiar e super ok … in maia la un hotel de toata jena 2-3 stele, cazarea e de 150 lei/zi fara a mai primi ceva! Eu prefer varna mai ales ca e f aproape de ct … 125 km cam asa!

  7. Laly 14 July 2009 at 11:50 am #

    Distractia ta, nu ce am putea face noi daca am merge acolo, la asta ma refeream 🙂

  8. lavy 14 July 2009 at 1:46 pm #

    pai asta am facut si eu..baruri, plimbare, piscina

  9. Gaby 14 July 2009 at 4:17 pm #

    Incredibil, la hotelul ăsta am stat şi noi când am fost pe litoralul bulgăresc acum 2 ani!
    Mâncarea nu mi-a plăcut prea mult, noi am mâncat la un restaurant….nu mai ştiu cum se numea.

  10. Lavy 14 July 2009 at 4:20 pm #

    lol deci nu eram eu chiar asa de pretentioasa..chiar era naspa:))
    si sunt anumite hoteluri care au contracte cu agentii din RO, de aceea a fost mai mare probabilitatea

  11. Ady 14 July 2009 at 9:29 pm #

    Lume Lume…

    E ieftin pentru cei care obisnuiesc sa mearga in Mamaia la hoteluri de 3 sau 4 stele..dar cu banii astia am platit cazarea in Barcelona anul trecut , hotel de 3 * plus, demipensiune…mancarea fiind mult mai variata si mai buna …si au fost 7 zile nu 4!

    Pe la 40 de ani cred ca mai calc pe acolo…bye bye kastravietzky!

  12. Anne 17 July 2009 at 8:34 pm #

    Impartasesc aceleasi pareri, nu se merita sa mergi sa cheltuiesti banii la noi in tara!

Leave a comment