Dalboka vs Dalboka

27 Aug

Am ajuns in sfarsit sa mananc la Dalboka! Yey! Pentru cei ce inca nu stiu despre ce vorbesc, ei bine, Dalboka este o ferma de midii de pe litoralul bulgaresc, aprox 50 km distanta din Vama. Aici bulgarii si-au facut doua restaurante cu specific pescaresc, mega apreciate de romani, dar si de ai lor.

Odata ajuns la Dalboka, cum cobori drumul abrupt spre mare, te intrebi cu siguranta unde sa mananci: la Dalboka mussel farm in dreapta sau la Dalboka mussel farm in stanga:))) Si pentru ca eu mereu imi fac temele inainte sa plec in vacanta, vazusem pe bloguri poze cu cel din dreapta, ca ala ar fi the one, si la PRO TV au zis ca dom’le midii cu nuci si prune e ceva ce nu s-a mai vazut, si ca ala e restaurantul extraordinar unde trebuie musai sa te asezi. Ba mai mult, pe alte site-uri citisem ca cel din stanga are friptane si ca nu e pescaresc…

??????

OK, ne-am dus la dreapta, am gasit masa, ne-am asezat, am comandat, in max juma de ora eram mancati si cu foamea inca in noi:) Pai da..ca ne-am luat tocanita aia de midii si midii cu ananas cartofi si varza din care lipseau cartofii, prin urnmare ce sa faci frate, am comandat niste hamsii si inca niste felii de paine (ca asa e portia la bulgari: o felie, Doamne iarta-ma)

Si aia a fost, marea experienta Dalboka! Ce sa zic, sa vii frate din Romania pt niste midii, care intre noi fie vorba erau atat de mici ca ma plictisisem si obosisem sa le tot desfac si sa le mananc. Mda,..

Norocul a fost ca neavand all inclusive trebuia s amancam undeva si intr-o seara ni s-a parut noua ca ar fi super romantic sa mergem sa luam cina pe malul marii, acolo la “friptane”, in stanga. Restaurantul ala care se numea Sirena, nu-l incercasem, deci mai aveam o sansa sa mancam si noi bine undeva. Si ghiciti ce? Chiar s-a intamplat! Aici era plin, oamenii mancau la mese imense tot felul de bunataturi, deci am asteptat ceva pana sa ne vina mancarea, dar a meritat!

Am impartit o salata marinareasca( icre, ansoa, peste marinat, salata de nu stiu ce moluste, midii etc) si o tocanita de pui cu cartofi sote. Totul a fost mai mult decat delicios, proaspat, aromat, asezonat cu 5 kg de verdeturi. Mai erau pe acolo niste chestii care probabil meritau a fi incercate insa nu am mai avut timp, si sincer la cat de greu era sa urci panta aia pana la masina, chiar nu cred ca ne-am mai fi avantat inca o data:)

Deci daca va duceti, verificati intai meniul ambelor restaurante si apoi aruncati-va pentru ca nu se stie niciodata fiecare ce gusturi are.

Am ramas cu o impresie frumoasa legata de preparatele culinare bulgaresti, insa trebuie sa stiti ca mancarea de la all inclusive nu are nicio treaba cu retete lor traditionale si gustul adevarat pe care probabil il gasiti in orice taverna de pe acolo. Ce merita sa mai incercati, neaparat salata bulgareasca! Simpla, fresh, parca are alt gust acolo. Ah, si contine doar rosii, castraveti, ardei, ceapa si telemea rasa. Atat!

Leave a Reply

