Curs intensiv de…samponare

7 Sep

Asta m-am gandit eu ca avem cu toatele nevoie! Bineinteles imi venise ideea tocmai la dus cand ma indeletniceam cu groaznica sarcina. Si de ce? Pai pentru ca zilele trecute am citit intr-o revista varza gen click, nu mai stiu exact (oricum nu era a mea:)) ca samponul este pentru scalp, dar doar pt scalp, pe cand balsamul si masca sunt destinate exclusiv lungimii parului. OK, are sens din ce am mai auzit/ experimentat si eu pana acum…si totusi in respectivul articol se exagera spunandu-se ca in momentul in care te samponezi tebuie sa eviti cu orice pret de a spuma si pe lungime. La fel, la balsam zicea ca nu cumva sa ajunga pe radacina.

Apoi am cautat pe site-urile mele favorite, adica americane. De data asta insa mi s-au parut varza, desi astia au facut cum sa te speli in 8 pasi, video pe youtube, etc, ca la prosti cum s-ar zice. Nu imi place varianta lor pentru ca spune o mare aberatie: sa te samponezi de 2 ori chiar, si a 2-a oara sa lasi samponul 2 min sa actioneze asupra parului. Pe naiba, samponul usuca parul si trebuie clatit destul de repede. Imi miroase a “recomandare” de la producatori pentru a incuraja consumul.

Dintre sfaturile de bun simt: este bine sa te speli cu apa calduta si nu fierbinte, la ultima clatire chiar apa rece ajuta la stralucire cica, sa nu te usuci cu foehnul, sa te piepteni inainte sa te speli insa evita operatiunea pe parul ud. De asemenea evita sampoanele foarte foarte ieftine, foloseste balsam de par doar pe lungimea parului.

Concluzii& intrebari de rezolvat pentru acasa:)

cum faci sa te speli cu sampon pe pielea capului fara sa atingi parul?😀

de ce toate reclamele la sampoane arata un par extraordinar de frumos si matasos. Bine asta e intrebare stupida, sa reformulez: de ce exista tipuri de sampon pt par, (par, nu piele, da?) uscat/gras/vopsit/stralucire etc?

de ce nu exista instructiuni de folosire detaliate? ca vad ca avem nevoie!

de ce ne chinuim sa investim atatia bani in sampoane? eu chiar citisem undeva pe un site din afara ca samponul e cel important si eventual o masca, balsamul fiind considerat “balsam”, gen toate sunt la fel…

oare vom avea si noi romancele parul stralucitor si frumos precum strainezele? sau este pur genetica?

Later edit: chiar a doua zi dupa acest post am participat la un workshop fix pe tema asta:) Am mai aflat cate ceva despre tunsori, culori, vopsele dar si samponare corecta:) De fapt cica pt a-si face efectul balsamul trebuie sa fie aplicat pe parul umed dar stors, tamponat cu prosopul. Asa ar functiona mai bine, ca adaca este parul prea ud, pierzi tratamentul pe apa sambetei. Pfuu si eu care umzeam parul, nu ma mai mir c anu ave aniciun efect balsamul meu:)))

One Response to “Curs intensiv de…samponare”

  1. Desene pentru copii 12 September 2011 at 11:35 am #

    Felicitari pentru site. Ati castigat un cititor.

Leave a Reply

