Apuseni iar si iar

1 Sep

Eu nu ma intorc intr-un loc a 2-a oara, pur si simplu ma enerveaza si plictiseste. Insa exista se pare o exceptie: Apuseni! Inchipuiti-va un loc unde totul este salbatic, curat si minunat, sunt zeci de obiective turistice, e accesibil ca pret si este in Romania! Cum ar fi sa va treziti si din hamacul din curte sa admirati cat vedeti cu ochii numai munti si pajisti perfecte?

Eu am trait-o si sincer cred ca mai urmeaza si alte excursii in Apuseni..pt ca nu am reusit sa vad nici macar un sfert din atractiile zonei. Si o sa va explic exact ce si cum unde trebuie sa stati pt a putea vizita anumite locatii. Noi am stat intr-o zona destul de centrala, in Arieseni, insa tot am facut vreo 300 de km in 3 zile doar miscandu-ne de colo colo.

In primul rand din Arieseni puteti vizita, si sunt foarte aproape pe o raza de 20 km: Pestera Scarisoara (Garda de Sus), Pestera Vartop , Coiba Mare, Coiba Mica, Izbucul Tauz, (pe acelasi drum din soseaua nationala) Groapa Ruginoasa, Cascada Varciorog.

La o distanta de peste 40 de km se afla si Rosia Montana si Casa lui Avram Iancu, dar despre majoritatea am scris anul trecut.

La o distanta de aprox 70 km pe drumul spre Stei-Oradea gasiti Pestera Ursilor.

Acum daca vreti si ati auzit de obiective precum Huda lui Papara sau Detunatele, acestea sunt situate mult inaintea zonelor de interes ale Parcului Natural Apuseni, undeva pe la 40 km de Alba Iulia, poate mai putin, nici nu stiu decat ca le-am vazut pe drumul de intoarcere, asa de bine erau semnalizate.

Un alt lucru important de stiut este ca va trebuie ori o masina de teren, ori o masina pe care nu va e teama sa o bagati pe drumuri forestiere 10-15 km😀 De asemenea, dupa cum spuneam, unele obiective mai micute sunt chiar greu de observat, de aceea ar fi ideal sa aveti cu voi o harta a parcului natural Apuseni.

Pentru cazare, cautati pe internet pensiuni care nu sunt la drumul principal, credeti-ma am vazut atatea si erau toate foarte frumoase si era si liniste. Ca si pret, noi am dat 70 de lei pe noapte la pensiunea Sofy dar am fost foarte multumiti avand toate conditiile: curatenie, camera cu baie proprie, jos bucatarie mobilata si utilata, vreo 3 locuri de luat masa, gratar in curte plus bonus hamac🙂 Sa nu uit ca am avut posibilitatea de a achizitiona lapte proaspat care ne-a fost adus la prima ora a diminetii.

Apropo de mancare, sunt putine restaurante si au preturi destul de mari, mie mi s-au parut similare cu cele din centrul vechi: ciorbele 8-10 lei, fripturile la suta de grame gen 8 lei, deci probabil undeva pe la 20 de lei, garnituri intre 3-5 lei, bauturi incepand cu 3 lei sucul ala mic.

Am mancat la pensiunea Onelia foarte gustos insa m-a enervat stilul patronului care in loc de meniu, ca probabail nu avea prea multe feluri facute, s-a pus el sa ne recomande cel mai scump preparat:) A fost buna ciorba de pui si pieptul de pui cu ciuperci de padure si smantana cu garnitura de cartofi prajiti si painea de casa facuta in ziua respectiva. Dar cred ca orice client se simte putin mai bine cand stie dinainte si cat costa ce comanda:)) Astfel a doua zi am decis sa mananc o ciorba la pranz si am mers la concurenta, la Mama Uta. Aici ori nu stiu eu ce e aia ciorba buna, ori era groaznica pur si simplu😦 Ciorba de vacuta a fost oribila..bleah!

Dar sa trec la lucruri mai frumoase…cum spuneam unele obiective le vazusem, deci am fost la pestera Ursilor de care tot auzisem ca ar fi cine stie ce. Intr-adevar este foarte frumoasa, mare de 850 de m, amenajata, are la stalagtite si stalagmite cate vrei, clar nu trebuie ratata. Insa cu mana pe inima, daca va place aventura incercati mai bine la pestera ghetarului de la Vartop.

Aici este cu totul alta poveste: dupa ce mergi pe un drum forestier 12 km, ajungi la un catun numit sugestiv “Casa de Piatra” (pe care eu il credeam in sine un obiectiv..lol), iti lasi masina si continui sa zicem inca vreo 20 de min drum forestier dupa care incepe aventura: urci pe o poteca prin padure un versant destul de abrupt, cert e ca am vrut sa renunt de vreo 2 ori:) Cand in final, dupa vreo alta jumate de ora esti sus, ai in fata ochilor o gaura racoroasa in pamant, asa numita pestera. Este neamenajata si se viziteaza doar cu ghid dupa ce iei o lanterna in primire si semnezi o declaratie pe propria raspundere ca nus uferi cu inima. Wow deja mi-era frica, mai ales ca vedeam oamenii care ieseau erau toti cu mal pe ei, unii cazusera, altii erau cu ochii injectati, dar toti incantati.

Inauntru e gheata in prima camera, zero grade, in celelalte la 4 grade este un fel de mazga alunecoasa pe jos, calcar, mal ce o fi, umezeazala maxima, intunericul dracului si te tii de coarde, mergi aplecat, te strecori prin niste nise, te tii de stalagmite, e super! Mi-a placut mixul de frica si adrenalina, nu am avut timp sa mi se faca frig, pur si simplu nu am simtit iar cand am iesit, m-am inchinat:))))) Au fost cei mai bine investiti 10 lei din vara asta!

Si acum va las…cu poze

pe dealul din spatele pensiunii

flori, mure& ciupercute…din roadele naturii

   

am urcat si noi pe un munte: Vf Vartop 1300m!

Casa de Piatra, slava Domnului ca nu exista drum asfaltat pana aici!

Leave a Reply

