1100 de lei

18 Oct

61_shopping_trolley_300Unii muncesc din greu timp de o luna si nu ajung la suma asta, pe cand pentru altii este valoarea cumparaturilor saptamanale de stricta necesitate la hypermarket. Altii insemnand o familie fara copii. (in cos nu erau produse specifice pentru micuti).

Stateam eu la coada la Carrefour sa iau niste apa Perenna si in fata mea, iaca niste oameni normali si ale lor cumparaturi care nu se mai terminau. De plictiseala mi-a ramas privirea pe ecranul care arata preturile: pate de rata 35 lei, branza brie 25 lei, rosii cherry 60 lei!!! Opa, mi-am zis, o fi vreo greseala..cum sa dai pe 3 kile de rosii 60 de lei? Hmm, nici o reactie la cumparatori..mai departe a urmat sirul: salata 7 leix10 pungi= 70lei, icre de somon, 50lei, spanac 8 lei, ansoa 2 caserole 60 lei, niste sosuri vreo 20 lei, cosmetice etc. Finalul: 1100 lei!!!!! Adica 11 mil lei vechi mai pe intelesul tuturor!

Si totusi cum naiba s-a ajuns la 1100 lei? Dar cand iei rosii la 20 de lei kg..se poate intelege. La piata costa 2 lei si sunt de gradina, iar Carrefour-ul le importa din Olanda si gaseste si clienti sa le dea cu 20 de leikg!! Pe acelasi principiu, la piata o salata e tot 2 lei, iar o punga de salate la hypermarket costa 7 lei. Si daca mananci 10, uite asa dai 70lei doar pe salata:)

Incep sa cred ca hypermarket-urile sunt cele mai profitabile  in Romania. Aflam intr-o vineri de la un casier mai naiv d ela Auchan ca doar pe tura lui a avut incasari in acea zi de 20000 de lei. Sugestiv, ne punea sa ne gandim ce inseamna totalul pe cele 70 de case sau cate sunt! Ma mir ca nu s-a gandit si el la salariul lui derizoriu. 

 Deja am intotdeauna lista separata pentru piata si refuz sa iau fructe si legume din alta parte. Pana la urma pe cine imbogatim noi si de ce?

13 Responses to “1100 de lei”

  1. Ionut 18 October 2009 at 11:08 pm #

    Si unde e buba? poate aia au salarii de 2000$ pe luna fiecare .. e posibil!

    Cum tu faci cumparaturi de 2 – 3 mil si altii de la sat se mira ce poti lua pentru ca ei toti in casa au un venit de 500 lei … cum altii poate fac de 2200 lei pe luna! Fiecare se intinde cat ii e plapuma si nu trebuie sa-i judecam!

    • Lavy 20 October 2009 at 6:34 pm #

      evident ca valoarea cumparaturilor creste proportional cu salariul! dar oricat de bogata as fi nu as cheltui banii in asemenea maniera. Da, mi-as cumpara delicatese dar rosiile si salata verde chiar nu se pot incadra la aceasta categorie! adica de 130 de lei cu siguranta as gasi ceva mai bun.
      Pe de alta parte, daca as avea atatia bani, mi-as trimite menajera la piata!

  2. Cristian 20 October 2009 at 2:19 pm #

    Au platit pana la urma?

    • Lavy 20 October 2009 at 6:34 pm #

      cum sa nu! :))

  3. Andrei Lefter 21 October 2009 at 9:06 am #

    Nu stiu daca e on topic, dar tot legat de bani, cumva la polul opus: “surfaream” pe bloguri straine si am dat de unul in care proprietarul lui cersea! Nu mi-a venit sa cred – avea un buton pe care scria DONATE, cu explicatie langa: “daca vrei sa ajuti blogul…” Am dat click si surpriza: mi-a aparut o caseta in care faceam o donatie in contul lui paypal, folosind carte de credit! Tare, nu!?😀

  4. thcgirl77 21 October 2009 at 10:57 am #

    aveau gusturi bune la mancare oamenii aia🙂
    imi place si mie sa cumpar delicatese dar nu le iau pe toate la gramada. poate faceau un chef aia si au vrut sa puna pe masa niste preparate mai speciale.

  5. Geologul 21 October 2009 at 7:29 pm #

    Si eu cred ca era o ocazie mai speciala. Daca as avea atatia bani incat sa fac cumparatutri in weekend de 11 mil, mai degraba as manca numai la restaurant, sau as comanda acasa si la banii astia clar mi-as permite sa fiu selectiv la calitatea mancarii🙂.

  6. Lavy 23 October 2009 at 9:11 pm #

    de acord cu Geologul..chiar ma gandeam cate mese ai putea sa mananci la un restaurant de super fite de banii astia!
    Si in plus, daca iti cumperi de la hypermarket, pierzi timp, trebuie sa mai si gatesti!

  7. Lavy 23 October 2009 at 9:13 pm #

    @Andy

    pai cersetorii fac mai multi bani decat mine:((

  8. Corina 24 October 2009 at 11:14 am #

    Eu cred k acele cumparaturi erau pentru mesele cand nu aveau chef sa iasa in oras sa manance din motive gen k e naspa vremea afara si atunci pt ei erau necesare acele cumparaturi….sau pentru oameni care sunt prea pasionati de bucatarie….sau pt oameni care dc mai aveau si 35-40 de ani si mananca de vreo 20 de ani in oras s-au cam saturat….:))…nu prea cred in varianta k dc ai f multi bani nu prea calci prin supermarket….k eu una macar o data pe luna tot m-as duce….iar dc iti trimiti menajera …ea cred k se uita la lista de delicatese pe care i-o dai si o cauta vreo 5 ore prin supermarket pana le gaseste…asta in caz k nu iti cumpara altceva pe motiv ca nu aveau….:))

  9. Cristian 24 October 2009 at 11:26 am #

    Ceva “winter collection” pentru barbati??? Pe viitor!?😉

  10. Lavy 24 October 2009 at 6:32 pm #

    @ Corina:pai o concediez!!!
    nici nu am si deja i-am pus gand rau:))

    @Cristian: sigur..trebuie sa ma documentez..ce te-ar interesa mai exact?

  11. Cristian 25 October 2009 at 10:29 am #

    Paltoane, sacouri, fulare, ghete…

Leave a Reply

