Bucuresti, te iubesc!

20 Sep

buc te iubIn Bucuresti, Noaptea alba a muzeelor se intampla cam de doua ori pe an, insa la cum trece timpul, mi se pare “mereu”. De data asta timp de doua saptamani a fost aniversat orasul: La multi ani 550! Desi au fost multe evenimente, ca orice bucuresteni ocupati/stresati/ignoranti, doar sambata asta am reusit sa si vedem ceva. Da, suntem busy in capitala!

Initial, am planuit sa mergem la teatru(gratis), dar avand in vedere faptul ca si cand se plateste e full, am ramas pe dinafara. Asa ca ne-am indreptat catre Arcul de Triumf si expozitia despre Romania in Primul Razboi Mondial. Sia propo de asta am aflat ca pe vremuri erau cel putin vreo 5 arcuri de triumf iar Parcul Carol era plin de case boieresti.

Din pacate, Bucurestiul de astazi vazut de sus ne confirma haosul: s-a construit oriunde si oricum.

Am decis apoi sa o luam catre centrul vechi, si dintr-o intamplare fericita, am intrat la Muzeul Municipiului Bucuresti (Universitate Metrou). Cladirea este minunata, mai ales la intrare unde o oglinda imensa domina scarile stilizate din secolul trecut. N-am rezistat si am cumparat vederi cu Bucurestiul de altadata: Gradina Cismigiu si targul Mosilor (actualul Obor).

Image095      Image109Exponatele au fost si ele interesante evocand istoria orasului: de la vechi obecte de uz casnic, documente, bilete de vaccinare, de trotuar, costume boieresti, poze, inscriptii de strazi, pipe, oale, vesela farmaceutica, pana la un birou original de primar.

pipe  strazi  oale    birou

Partea buna e ca e un muzeu mic care nu te lasa sa te plictisesti si in care poti savura in liniste “amintirile”.

Revenind la zilele noastre, am fost apoi la terasa “La Comedie” sa bem ceva. Dupa 10 min de asteptat, ne-am dus dupa chelner sa vina sa ne ia comanda, iar dupa alte 30 de min am plecat acasa pentru ca n-a mai venit nimeni si ne-o si aduca:)

9 Responses to “Bucuresti, te iubesc!”

  1. Ionut 20 September 2009 at 12:50 pm #

    ce frumos … ma asteptam la mai multe poze in schimb … faceti un update?😀

    • Lavy 20 September 2009 at 5:48 pm #

      am uitat aparatul acasa!!! si am facut si eu cu telefonul

  2. Ionut 20 September 2009 at 8:04 pm #

    Chiar si asa, pozele sunt decente si nu ne suparam daca ne arati mai multe … pentru noi cei ce nu vom putea ajunge!

    Oricum in capul meu deja au prins contur lucruri pe care le-ai zis tu, sper sa si arate cum mi le imaginez eu ca nu vreau sa fiu dezamagit!🙂

    • Lavy 21 September 2009 at 6:39 pm #

      nu stiam ca-ti plac atat de tare muzeele:)
      daca stiam sigur luam aparatul

  3. Geologul 20 September 2009 at 9:28 pm #

    Bine macar ca bucurestiul din trecut era mai frumos, macar am avut si noi odata o capitala normala. Poate va ajunge candva in rand cu celelate capitale…

  4. Lavy 21 September 2009 at 6:41 pm #

    au inceput prin centrul vechi…eu cand trec pe acolo imi si inchipui stradute pline de terase si magazine:)

  5. OMU 21 September 2009 at 7:38 pm #

    Referitor la “centrul vechi” aflasem de la Tv. ca se doreste pavarea cu sticla pentru ca astfel sa se vada ramasitele vechilor constructii atunci când parcurgi bulevardele, s-a realizat ceva in acest sens? Chiar ma intereseaza!

  6. lavy 21 September 2009 at 8:40 pm #

    mai sa stii ca s-a facut si ceva de genul asta insa doar pe o portiune mai mica…nu stiu sa-ti zic exact strada ca sunt mici si multe
    oricum eu zic sa mai astepti pana sa vii sa vizitezi..mai dureaza ceva

  7. Ionut 21 September 2009 at 8:43 pm #

    Daaa, eu merg la muzee constanta! Cele de istorie la 2 – 3 sapt tot timpul au o expozitie despre un lucru anume! Am vazut una cu istoria tutunului acum ceva timp .. si o gramada de pipe … am vazut o gramada de feluri in care se facea pastrama acum niste sute-mii de ani! Asta pe langa tot felu de armuri oale si bani sau sageti …

    La muzee e misto!🙂

Leave a Reply

