Apuseni, taramul nostru de vis

12 Sep

CIMG1163De cand ma stiu vroiam sa merg in Apuseni, vedeam o mica poza prin cartea de geografie si gata, stiam eu ca acolo trebuie sa ajung, ca e ceva special acolo…acum poate din cauza numelui, sau poate din cauza ca era atat de departe pe harta…

Cert este ca acum, dupa atatia ani am ajuns acolo si nu am fost dezamagita! Nici nu stiu cum sa descriu acele meleaguri, totul mi s-a parut superb, a fost chiar de vis. M-am intors acasa cu Apusenii in ochi si cand am vazut Bucurestiul am decis sa ma mut in munti:) Noroc ca mi-am dat seama ca e bine sa traiesti intr-un loc “naspa” sa ai unde pleca in vacanta, nu?

Dar sa dau ceva detalii, poate vreti sa stiti exact ce si cum. Noi am stat in Albac la o pensiune destul de ok si f ieftina(60 lei/noapte), dar ce va recomand este sa va cazati in Arieseni30km distanta). De acolo ajungeti mai repede la mai multe obiective. Noi am fost la Pestera lui Ionele si la Scarisoara intr-o zi, si ne-a luat o zi intreaga deoarece am urcat pe jos 7 km:)

Sunt foarte mandra de aceasta realizare, insa nu recomand mai ales vara la ora pranzului! Pe drum am fost placuti surprinsi sa intalnim o casa, si culmea acolo se vindeau placinte! Merita imortalizata la ce foame aveam:))

la placinte   CIMG1164   CIMG1165

Ca si la Cetatile Ponorului(pe care nu le-am vazut), pana la pestera Scarisoara exista un drum f prost. Cine tine la masina lui o lasa jos la baieti in parcare 10 lei si inchiriaza o masina (tot de la baieti) cu 150 de lei!!! Sincer pt 7 km 150 de lei ni s-a parut fff mult asa ca ne-am incercat puterile si iata ca am reusit. Adevarul este ca nu regret nimic, atat de frumos era peisajul! Scarisoara e o mica pestera si mai mult faci pana la ea caci in ea efectiv stai maxi 10 min avand in vedere ca este un ghetar si temperaturile sunt sub zero grade.

CIMG1169   scari   int pestera   iesire scarisoara

Trebuie sa stiti ca tara Motilor este superba, curata, muntii deloc inalti si pitoresti, cu celebrele capite de fan(?), liniste cat cuprinde perturbata de cate un muget de vaca gen alea din reclamele Milka. Satele sunt rasfirate si majoritatea locuitorilor au pensiuni sau ofera cazare, fac placinte, clatite, siropuri orice pt turisti. Sunt oameni simpli care se descurca destul de greu, dupa ce toate minele de pe Valea Ariesului si Ampoiului au fost inchise.

Tot in zona mai puteam vedea Cascada Varciorog is Pestera Ruginoasa dar n-am mai avut forta in ziua respectiva. De asemenea pe partea dinspre Beius, la vreo 100 km departare era de vazut si Pestera Vantului.

Despre ziua 2 intr-un post viitor.

12 Responses to “Apuseni, taramul nostru de vis”

  1. Ionut 12 September 2009 at 9:36 pm #

    Ce viata au unii, doar in niste plimbari o tin!😦

    • Lavy 13 September 2009 at 9:08 am #

      pai depinde ce prioritati ai in viata…bijuterii bulgari sau…vacante:P

  2. Geologul 13 September 2009 at 7:44 pm #

    Eu am inteles ca nu mai e acces la ghetarul din pestera Scarisoara deoarece datorita numarului mare de turisti incepuse sa se topeasca. Asa in rest peisaj cu capite de fan si vaci “Milka” gasesti si in Vatra Dornei, dar din pacate acolo nu prea ai ce vizita.
    P.S. Nu pot sa dau click pe poza cu placinte :((

    • Lavy 15 September 2009 at 7:25 pm #

      gata, am rezolvat-o si cu placintele..oricum am pozat doar locatia, palcintele le-am devorat mai rpd!
      erau un fel de turte umplute cu branza ffffff sarata

    • Lavy 15 September 2009 at 7:26 pm #

      si la Scarisoara am intrat fara probleme…nu stiud e vreo restrictie

  3. Ionut 13 September 2009 at 10:47 pm #

    pai ai pefecta dreptate … am ales BlackBerry Curve 8900 (430 euro de la Vodafone), dar nu-mi pare rau, vad vacanta de pe tel! :))

    • Lavy 15 September 2009 at 2:58 pm #

      deci am nimerit:)

  4. OMU 14 September 2009 at 4:19 pm #

    BRAVO vovuă, plimbări plăcute şi pe viitor vă doresc!

  5. thcgirl77 15 September 2009 at 7:15 pm #

    ce frumoase poze. am fost si eu la arieseni si la pestera scarisoara mai demult, zona e superba. citind articolul tau, acuma m`as duce acolo🙂

    • Lavy 15 September 2009 at 7:22 pm #

      si eu!! e ciudat pentru ca nu-mi place sa merg intr-un loc de 2 ori pt ca mi se pare la fel…tocmai in Apuseni asta caut, sa fie mereu atat de frumos

  6. camelcutza 20 September 2009 at 11:17 am #

    doamne ce-au mai inventat romanii lenesi!mergi al munte sa te dai cu atv-ul si sa mananci friptura,de ce sa mergi pe jos,ca etalonul bunastarii e grasimea!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Apuseni iar si iar « Beauty Republic - 1 September 2011

    […] La o distanta de peste 40 de km se afla si Rosia Montana si Casa lui Avram Iancu, dar despre majoritatea am scris anul trecut. […]

Leave a Reply

