Vacanta pe litoralul romanesc

28 Jul

Ma simteam datoare deja, dupa ce am scris de Bulgaria, era un must sa testez si statiunile de la noi…nu de alta, dar pe canicula mergea la fix o baie in mare!mamaia plaja

Printre avantajele de a merge pe litoralul romanesc merita amintite transportul 100 lei, cazarea 100 lei pentru 2 nopti in Constanta(am stat in apartamentul unei cunostinte), dar si mancarea la terasele de pe plaja cu preturi de cantina.

Alte lucruri bune: au adus si aici(de la bulgari) Retro foto, dar cum pozele se dadeau a 2a zi dupa 14:00 si coada era imensa am ratat din nou rochia de printesa:)

Alta atractie cool era Cinema 7D(cica) dar la fel era coada prea mare si doar 12 locuri inauntru, in schimb cluburile erau goale deci am putut sa ne relaxam la un cocktail pe canapele si perne luxuriante fara sa fim obligati sa consumam whisky(bleah). Ne place criza!

alge mamaiaPartile negative incep cu marea, sau cea mai mare dezamagire…plina toata de alge scarboase! Chiar nu inteleg de ce se investeste in palmieri si nu se curata marea. Si culmea plajele sunt cesionate, ca am aflat pe pielea noastra cui: unor tarani!P1020667

Sa va explic: dupa cum se stie, pe fiecare bucata de plaja apar ceva sezlonguri si niste agarici ce au grija de ele (si banuiesc ca ar trebui sa mentina si curatenia). Cum la Mamaia tarmul este foarte lin, aceste sezlonguri pot fi puse chiar in bataia valurilor, sau unde doresc “clientii”. Acestia au impresia ca daca au platit pentru sezlong, au privilegiul de a avea sea view. Agaricii vin pe la cei cu cearceaful si baga un text gen: “Nu aveti voie sa stati aici, aceatsa este o plaja privata.” Privata pe mama! E cesionata, nu privata. Whatever! noi am patit-o si ok, sa evitam scandalul(eram in vacanta), ne-am mutat. In urmatorul loc, stand la plaja aud ceva, nu ma ridic ca n-aveam chef sa ma mut din nou sau altceva. Ei bine, guess what! Au mutat ei sezlongurile peste mine, la malul marii, adica in apa aproape dar astfel incat sa stea cu picioarele in capul meu. Explicatia! Este nevasta patronului care doreste sa stea fix in locul in care imi pusesem eu prosopul. Asta zice agariciul, dar vazand ca nu ne convinge, intervine chiar nevasta “patronului” si zice: “Dar sa stiti ca va mutati pentru “nevasta patronului”! adica ea. LOL, si adica cine era ea, si cu ce ne interesa pe noi? Pana la urma i-am injurat si-am plecat…

Faza 2 naspa s-a petrecut intr-un “restaurant” din satul de vacanta. In ultima zi cum ploua am decis sa luam pranzul in satul de vacanta, pentru ca apoi sa plecam direct catre casa. Ne oprim la un local gen “Casa” dobrogeana, prahoveana etc. Bineinteles ca aveau preturile la 100g carne, si bineinteles ca portiile erau la 150-200g. Si cireasa de pe tort nici nu era buna: 50% grasime servita in sange, iar chelnerul zice: e proaspata de aceea arata asa:))  Sa nu mai vb ca in alte tari care fac turism platesti intotdeauna portia cu totul si cu salata pe farfurie cand la noi te intreaba cate felii de paine vrei, in fine asta e reminiscenta comunismului.

neptun apaCautand valuri si apa mai curata am poposit intr-o dupa amiaza si la Neptun, vechea statiune cool(rimeaza). Aici intr-adevar marea curatica doar cu niste insecte de te piscau… iar in drum spre plaja, lacurile si vegetatia luxurianta de altadata sunt acum in declin total. Gunoaie, campinguri, cladiri demolate, masini parcate chiar in Parcul Natural Stejari Brumarii! (era o pancarta, nu ca am fi stiut noi ca exista asa ceva)

neptun stejari  neptun stejari masini  neptun daramaturi

  Una peste alta, litoralul romanesc nu s-a schimbat cu nimic de peste 10 ani, desi nivelul de trai al romanului a crescut, hotelierii si bisnitarii de la malul marii considera ca turistii romani s emultumesc si cu atata! Se pare ca nu! De vreme ce alegem sa mergem la bulgari!

5 Responses to “Vacanta pe litoralul romanesc”

  1. Ionut 28 July 2009 at 8:59 pm #

    Si eu cand iti ziceam la postarea aterioara ca in Bulgaria e viata tu te luai de mine! Eu care stand in constanta ma duc sa mananc si sa stau un weekend la 3 sapt in bulgaria … mai ales ca drumul se face intr-o ora jumate!

    Nu stiu ce sa zic … parca noi le suntem datori sa le umplem buzunarele patronilor de hoteluri de la noi … zici ca ne fac ei noua un favor asa ne trateaza.

    Acum ce mai zici de mancarea de la bulgari? sau nisipurile de aur de la varna?😀

  2. Andrei Lefter 29 July 2009 at 10:05 am #

    Dezolant. Ce bine-mi pare ca nu ma duc la mare in Ro. Marea Irlandei, desi era rece, parca arata mai bine, asa pustie cum era…🙂

  3. Lavy 29 July 2009 at 10:16 am #

    @Ionut
    Mancarea bulgareasca tot nu-mi place!!!!!😛 am mancat f bine la Mamaia dar pe plaja.

  4. Laly 29 July 2009 at 1:35 pm #

    Esential e ca te-ai plimbat si te-ai simtit bine si la noi si la Bulgari. Ca la ei mai bine-partea -doua🙂

  5. OMU 31 July 2009 at 12:56 pm #

    Mereu mi-a plăcut mâncarea la ” împinge tava”, ieftină şi bună. normal că nu nimeream din prima locaţia potrivită , dar odată găsită nu mai încercam în altă parte. Litoralul românesc e bun că are loc şi pentru cei cu venit foarte mic , dar doritori de mare şi soare.

Leave a Reply

