Sampoanele cu sulfati

3 Mar

elseveNu-mi vine sa cred cat de in urma sunt la acest capitol! Imi spune o prietena acum vreo 2 luni cum ca samponul L’oreal ar contine sulfati si ca n-ar fi chiar bun pt par. Abia azi m-am gandit sa fac putin research. Am aflat multe si sunt si mai multe de aflat in continuare dar mai degraba va recomand site-urile din afara care sunt mult mai bine documentate decat cele de la noi precum femeia unde se spune explicit sa cautam si sa cumparam sampoanele cu acele ingrediente nocive.

Ideea este ca acei sulfati sunt RAI(bad, bad) si exista in toate produsele cosmetice de serie, masa, ieftine sau scumpe. Aceste substante iritante pentru piele, par, ochi etc sunt un fel de detergenti care distrug firul de par. Acum mi-am gasit si explicatia parului meu extrem de uscat..

Din cate am inteles eu, produsele naturale ar fi sulfates free, si bineinteles s-a facut si o lista (in SUA) cu astfel de produse. Partea mai proasta este ca la noi nu se gaseste nici macar un produs de acolo! In Romania exista insa produsele Lush(unele), Ardes care nu au sulfati..si urmeaza sa mai descopar…Vad ca si Ives Rocher gel de dus e cu sulfati… hmmm nimic nu mai e sigur

p1020283Dupa ce ma uit? Pe eticheta NU ar trebui sa apara: sodium lauryl sulfate, cocamide MEA siDEA,  lauramide MEA si DEA, PEG, polyethylene, polyethylene glycol, polyoxyethylene, eth (ca in sodium laureth sulfate), sau oxynol. Le-am copiat direct din engleza pt ca e cel mai sigur si oricum etichetele sunt in engleza. Am observat ca majoritatea articolelor din presa de la noi pe marginea acestui subiect sunt traduceri si mai sunt si aiurea sau contin fraze fara sens.

Ca sa va scutesc de o treaba, toate sampoanele cunoscute tuturor contin toxicitatile astea…de la Vichy la Garnier si restul. Si culmea, producatorii lor incep sa recunoasca indirect chestia asta lansand produse fara sulfati cum a facut L’oreal cu gama EverPure. Bineinteles acum se lanseaza pe continentul american deoarece se pare ca in SUA de exemplu unele substante sunt chiar interzise prin lege :))

PS: Sa mai spuna cineva ca americanii sunt prosti! Cum au ei deja atatea articole, studii si chiar legi  despre chestii de genul asta cand la noi circula doar in cercuri inalte!

8 Responses to “Sampoanele cu sulfati”

  1. thcgirl77 4 March 2009 at 9:19 am #

    auch, toate sampoanele si gelurile de dus au compusii aia, stiu ca le citesc eticheta de plictiseala cand ma spal.
    eu am un sampon sapun solid de la Lush (cica natural) si sunt multumita de ea.

  2. thcgirl77 4 March 2009 at 9:20 am #

    de el*, ca`i sampon. nu`s unguroaica :p

  3. Lavy 4 March 2009 at 10:56 am #

    despre Lush am inteles ca si ele contineau sulfati, insa acum mai nou i-au inlocuit cu altceva la cererea clientilor..asta tot prin afara…nu stiu la noi
    si inca ceva legat de balsamul Pantene din poza..n-am gasit nimic din ce am enumerat mai sus…dar poate s enumesc altfel:))

  4. Anca 6 March 2009 at 4:46 am #

    Hmmm… chiar vroiam sa merg la cumparaturi pentru un nou sampon si balsam. Cred ca o sa consult lista despre care ai scris pentru ca am destule probleme cu parul si fara substantele iritante!🙂
    Probabil inainte sa vin in Romania o sa-mi cumpar vreo cateva sa am asa pentru cateva luni😀 !

  5. Lavy 6 March 2009 at 9:50 am #

    lucky you..si eu m-am decis, gata! merg la shopping de naturiste:) sa vad ce gasesc..

  6. Andrei-Daniel Lefter 8 March 2009 at 9:42 pm #

    Scuze ca sunt off-tropic, dar am o leapsa pentru tine! vezi pe blogul meu😉

  7. Lyl 4 October 2013 at 2:27 pm #

    Buna🙂 Pana la urma a gasit cineva vreun sampon fara sulfati care se gaseste si in comert?

    • Lavy 6 October 2013 at 8:34 am #

      eu am renuntat deoarece nu era bun pt parul meu acel Logona si in general chestiile naturale/naturiste nu imi merg la par gras.
      De cativa ani buni maspal doar cu lóreal professional

Leave a Reply

