ALEGE PANZA, PLASTICUL POLUEAZA!

12 Feb

fish

 Este o sintagma pe care am vazut-o pe o sacosa la cineva in metrou:) Si este si numele unei campanii ecologice despre care insa n-am putut afla mai nimic.

In fine, mie mi s-a parut ca suna bine pentru un articol, asa ca iata titlu!

DA, sa fii ECO este noul trend si in fashion si in orice alt domeniu.

Ce putem face? Destule..trebuie doar sa vrem! In continuare 3  mici sugestii… 

 

– In primul rand am putea sa constientizam necesitatea de a fi ECO; pentru unii e clar ca Pamantul este pe duca insa altii considera ca au alte probleme mai importante!

– Sa reciclam;

In Bucuresti se poate recicla hartia, sticla si plasticul in diverse locuri stradale unde au fost amplasate containere specifice. Partea proasta este ca sunt atat de stradale incat nimeni nu le umple. Daca voi ati vazut pe cineva umbland in intersectie cu gunoiul…Cred ca au fost puse strategic sa vada UE ca Romania recicleaza sau mai stiu eu cine. Mult mai bune ar fi totusi la ghena de gunoi comun.

– Sa consumam mai putin; adica sa ne cumparam obiecte de calitate, din materiale cat mai naturale, biodegradabile 100%. Vazusem pe umbrela verde un filmulet unde explica cate tone de gunoi rezulta din cateva sute de produse fabricate.

 

 Caricatura preluata de pe Umbrela verde si semnata de Suta Aurelian Iulius

8 Responses to “ALEGE PANZA, PLASTICUL POLUEAZA!”

  1. 4evershop 19 February 2009 at 5:34 pm #

    Din pacate e foarte adevarat ce se intampla cu pubelele de gunoi. Sunt in locuri incomode si putine la numar.
    Am aflat ca in alte tari exista institutii care se ocupa cu iformarea populatiei. Mai mult decat atat se dau amenzi usturatoare pentru cei care nu respecta aceste reguli.
    Am rasfoit si eu, nu demult, pe net ca sa aflu mai multe despre acest subiect si despre cum ne putem proteza mediul. Dincolo de produsele bio cu care incepem sa ne obisnuim in supermarketuri, se trece tot mai mult la acest trend in toate industriile. Am gasit cateva site-uri din State care vindeau hainute din materiale reciclate. Pe alte site-uri am gasit diferite campanii organizate de catre companiile producatoare de jeansi, care ofereau discounturi semnificative la produsele bio daca aduceai o pereche de jeansi vechi. Exemplele sunt numeroase. Cam atat din partea mea

  2. Anca 20 February 2009 at 7:03 am #

    Aici ( in Sua ) se recicleaza la greu🙂 . Avem containere pentru sticla, carton, aluminiu etc. si vad ca toata lumea respecta legea si recicleaza.

    In plus in Mall-uri sunt locuri unde poti sa-ti arunci papucii folositi ( ati citit bine🙂 ) pentru a fi reciclati😀 !

    Si deja companiile importante produc haine si incaltaminte din materiale reciclate , care arata chiar bine si cumparatorii sunt incurajati sa le achizitioneze.

  3. 4evershop 20 February 2009 at 9:06 am #

    Am vazut si eu o chestie de genul asta acum 2 sapt in Germania. Daca aduceai sticlele de platic folosite primeai bani pe ele. Super tare!

  4. Lavy 20 February 2009 at 1:03 pm #

    Mie mi-a placut aia cu jeansii vechi. tare..dar oare trebuie sa fie aceeasi marca?
    super ca se refolosesc toate lucrurile uzate…eu le mai dadeam la saraci..

  5. 4evershop 20 February 2009 at 1:05 pm #

    pai si eu le dau. partea proasta e ca respectiva companie nu e din tara noastra

  6. OMU 3 March 2009 at 2:47 pm #

    In fata blocului meu la Focsani s-au amplasat 3 containere mari pentru reciclat: sticla, hartie, plastic .A fost o bucurie pt. mine ca pot recicla chiar si asa la nivel mic, insa sunt foartea suparat ca vecinii mei arunca pet_uri si sticle in tomberonul de gunoi menajer desi pana la cele de reciclat mai sunt 10 metri. Degeaba le spun. Mai sunt altii care vazand ca pet_ul de 5 litri nu intra pe orificiul de marimea sticlei il lasa jos si nu se obosesc sa ridice capacul mare al containerului. Morala :Civilizatia vine, dar simtul civic trebuie sa-l avem noi!

  7. Lavy 3 March 2009 at 2:55 pm #

    da da, le stiu..cred ca se amplaseaza in toata tara…o fi de la UE ceva:)
    la noi la bloc, aceeasi problema, desi este un bloc nou si ai zice ca oamenii care si-au permis sa-si cumpere apart au si ceva educatie…mai nou, este pus un afis care zice ca firma de curatenie va veni in fiecare dimineata sa ridice PET-urile din fata fiecarei usi! Acum sunt curioasa daca se va recicla ceva..daca nici asa apoi nu mai stiu…

Trackbacks/Pingbacks

  1. REMAT pentru Jeansi « Beauty Republic - 11 October 2009

    […] duci masina veche si ai reducere la una noua. F misto, nu? Chiar discutam despre reciclare intr-un post anterior si cineva zicea ca in strainatate se aplica si la haine. Azi am aflat ca exista si la noi asa ceva. […]

Leave a Reply

